گازگرفتگی حادثه‌ای مکرر است که بیشتر در فصل‌های سرد سال رخ می‌دهد. مهم‌ترین وسیله دخیل در وقوع این حادثه، بخاری گازی و رعایت نکردن اصول ایمنی مرتبط با آن است. در آماری که سازمان اورژانس کشور منتشر کرده است، تهران بالاترین تعداد گازگرفتگی را دارد.

مرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اورژانس کشور، بر اساس آخرین آمار، از ابتدای مهر تا ۱۷ آبان امسال، استان تهران با ۱۰۵ نفر بیشترین آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن‌ را داشته است. 

از این تعداد ۳۸ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۶۶ نفر در محل درمان شدند و یک نفر هم بر اثر مسمومیت با گاز کربن منوکسید جان خود را از دست داد.

پس از استان تهران، خراسان رضوی با ۷۸ نفر بیشترین آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن را در این بازه زمانی دارد. از این تعداد، ۳ نفر فوت کردند و ۵۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

استان آذربایجان شرقی نیز در رتبه سوم گازگرفتگی قرار دارد. در این استان بر اثر گازگرفتگی ۵۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین بیشترین تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن به ترتیب در استان فارس با ۶ نفر و در استان مازندران با ۵ نفر گزارش شده است.

کد خبر 462456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha